середу, 19 березня 2014 р.

Ліна Костенко: Між іншим...

19 березня 1930 року народилася Ліна Василівна Костенко. Вона завжди щира, вона справжня, ні слова фальші. Підбірка її цитат та афоризмів-це її погляд на життя. 

Історії ж бо пишуть на столі.
 Ми ж пишем кров’ю на своїй землі.
 Ми пишем плугом, шаблею, мечем,

 піснями і невільницьким плачем.


Жах не в тому, що щось зміниться, — жах у тому, що все може залишитися так само.


Віддай людині крихітку себе. За це душа                                                                                            наповнюється світлом.

 Я не люблю нещасних. Я щаслива. Моя                                                                                               свобода завжди при мені.
  
Нації вмирають не від інфаркту, спочатку                                                                                      в них відбирають мову.
                                                                                   

Глуха ворожість оточує нашу мову, навіть тепер, у нашій власній державі. Ми вже як нацменшина, кожне мурло тебе може образити. Я ж не можу кроку ступити, скрізь привертаю увагу, іноді навіть позитивну, але від цього не легше. Бо в самій природі цієї уваги є щось протиприродне, принизливе.



Людям не те що позакладало вуха — людям позакладало душі...


Якщо платити злочином за злочин, то як же й жити... на землі? 


Душа летить в дитинство, як у вирій, бо їй на світі тепло тільки там.


Є боротьба за долю України. Все інше – то велике мискоборство. 


Де воля спить, її ще й приколишуть.


Поразка – це наука. Ніяка перемога так не вчить. 


Єдиний, хто не втомлюється, – час. 


Самотнім добре – жодної розлуки.



Я знаю грамоту свободи – її підписують мечі!

Коли я буду навіть сивою, 
 і життя моє піде мрякою, 
 а для тебе буду красивою, 
 а для когось, може, й ніякою. 
 А для когось лихою, впертою, 
 ще для когось відьмою, коброю. 
 А між іншим, якщо відверто, 
 то була я дурною і доброю. 
 Безборонною, несинхронною 
 ні з теоріями, ні з практиками. 
 і боліла в мене іронія 
 всіма ліктиками й галактиками. 
 І не знало міщанське кодло, 
 коли я захлиналась лихом, 
 що душа між люди виходила 
 забинтована білим сміхом. 
 І в житті, як на полі мінному, 
 я просила в цьому сторіччі 
 хоч би той магазинний мінімум: 
 — Люди, будьте взаємно ввічливі! — 
 і якби на те моя воля, 
 написала б я скрізь курсивами: 
 — Так багато на світі горя, 

 люди, будьте взаємно красивими!

Немає коментарів:

Дописати коментар